Johnno Visser (EK 2011 in Denemarken)

Dag 10: Vrij

Na al die dagen alleen maar voetballen kregen we BIJNA een hele dag rust. We begonnen dit keer niet om half 8 met het ontbijt maar 9 uur. Na het ontbijt gingen we omkleden en uitlooptraining bij het hotel doen. We deden veel rek en strek oefeningen. Toen dat eenmaal klaar was ging ik snel douchen en naar beneden, want me Michiel en Opie haalde me op. Gingen we naar een camping waar Omie en Harma ook waren. Eenmaal daar aangekomen even knuffelen, want normaal had ik maar 2 tellen de tijd om te praten enzovoort. Nu had ik alle tijd voor. Even gezellig bij geklets en haalde nog even pizza, want daar had ik zin in en namen hem mee naar het huisje. Daar aangekomen ging ik snel de pizza opgegeten en uiteraard een rondleiding in het huisje gehad. Toen gingen we even langs het strand een wandeling maken. En NIET zwemmen, want het zat vol kwallen. Terug bij het huisje ging ik even alle foto’s bekijken die me ouders hebben gemaakt. Alleen het bekijken duurde wat langer, want Michiel had z’n laptop ergens laten liggen. Verder werd er ook veel gebeld en ge-sms’t naar Michael, Tobias en Rick want die waren onderweg terug naar Nederland, maar die hebben onderweg een klapband gehad. Even later gingen we naar een Restaurant eten. Dit keer was het even lost van al die pasta’s die ik de hele week heb binnen gekregen, want nam lekker Aardappels, erwten en schnitzel. Eenmaal klaar waren met eten ging ik Opie en Omie weer gedag zeggen want die gingen weer naar het huisje. En reed weer richting me hotel. Eenmaal aangekomen in me hotel nam ik afscheid van Michiel en Harma. Kleed me om, want moest fitnessen en in de sauna. Toen het genoeg was ging ik lekker slapen en denken aan de wedstrijd morgen tegen Rusland waar ik in de basis sta.

Dag 9: Bespreking + Wedstrijd Duitsland - Nederland

We begonnen zoals gewoonlijk met een ontbijt. Na het ontbijt was er 1 verandering! Normaal moet ik altijd alleen bij de wedstrijdbespreking van de middenvelders zijn, maar dit keer moest ik ook de wedstrijdbespreking van de verdedigers volgen. Dus na het ontbijt ging ik eerst naar de wedstrijdbespreking van de verdedigers en daarna meteen van de middenvelders. Toen waren de aanvallers aan de beurt die tijd gebruikte ik om m’n tas te pakken. Eenmaal alles gepakt ging ik naar beneden, want toen begon de bespreking voor de hele groep. Na de algemene bespreking gingen we lunchen. Daarna ging ik nog even snel slapen en vervolgens de bus in, op weg naar het stadion. Eenmaal in het stadion gingen we kijken hoe het veld er bij lag. Het zag er goed uit, maar alleen de goals stonden niet goed, die moesten wel 0,75 meter naar links verschoven worden. Vervolgens gingen we omkleden en warming-up doen. En daarna weer omkleden in onze wedstrijdtenue en ik begon dit keer aan de aftrap! En maakte 90 minuten vol! Helaas met 2-0 verloren, MAAR we hebben de laatste 8 behaald en zijn door naar de kwartfinale! We moeten nu tegen Rusland. Dat heeft ongeveer de zelfde speelwijze als Duitsland. Na de wedstrijd gingen we terug naar het hotel. Daar gingen we avondeten. En een nabespreking houden over de wedstrijd tegen Duitsland. Tijdens de nabespreking kreeg iedereen een biertje en voor mensen die geen bier wilde een colaatje. Verder mochten we om 12 uur naar bed i.p.v. 11 uur.

Dag 8: Training + Wedstrijd België – Rusland

De dag na de verloren wedstrijd tegen Groot Brittannië (4-2) begonnen we met een ontbijt. Na het ontbijt gingen de meeste mensen naar verzorging. Ik had het gelukkig nog niet nodig, eenmaal toen iedereen klaar was gingen we een stevige wandeling i.c.m. joggen maken. Toen we terug waren in het hotel ging ik snel douchen en naar de nabespreking van Groot Brittannië - Nederland. Daar werd verteld wat er mis ging enzovoort. Toen alles was besproken gingen we lunchen. Na de lunch heb ik even een uurtje geslapen, want ik moest na dat uurtje weer trainen. De training ging goed (bij iedereen wel). Dus we gaan vol vertrouwen tegen Duitsland (wereldkampioen) spelen en hopelijk winnen we die wel. Na de training ging ik weer douchen en eten. Na het eten gingen we met het hele team naar de wedstrijd België - Rusland (1-3) kijken. Eenmaal terug in het hotel ging ik slapen.

Dag 7: Wedstrijd Groot-Brittannië Nederland

Vandaag de wedstrijd tegen Groot- Brittannië. We hopen minimaal op een gelijk spel, want dan zijn we veilig voor de volgende ronden. Maarja het zal lastig worden en dat weet iedereen. ’s Ochtend begonnen we eerst met een ontbijt, na het ontbijt ging ik weer een uurtje op bed liggen. Na dat uurtje hadden alle middenvelders een wedstrijdbespreking. Waar alles werd verteld wat de middenvelders moesten doen en konden verwachten. Nadat alles verteld was ging ik even een uurtje ontspannen. Toen van alle linies alles duidelijk was gingen we lunchen. Na de lunch heb ik even geslapen. Eenmaal toen de wekker weer ging hadden we een algemene wedstijdbespreking. Waar alle dingen voor de hele groep werd verteld. Toen alles duidelijk was voor iedereen, dus gingen we weer eten. Na het eten gingen we naar het “stadion”. Eenmaal daar aangekomen gingen we even de wedstrijd Polen – Duitsland (0-4) kijken. Toen waren wij aan de beurt. Ik begon op de bank en na de rust mocht ik invallen. Ik vond dat ik wel lekker heb gespeeld en weer een assist op Gert-Jan gegeven, maar helaas met 4-2 verloren.

Dag 6: Trainen + wedstrijd kijken

De dag na de grote overwinning (10-1) tegen Polen. Begon zoals gewoonlijk met een ontbijt. Na het ontbijt gingen we weer trainen, dat ging redelijk goed. Na de training hadden we een nabespreking houden over de overwinning tegen Polen. Waar ook werd gezegd, dat we er morgen met het zelfde elftal staan, toen we tegen Polen speelde. Toen we eenmaal klaar waren met nabespreking, gingen we lunchen. Na de lunch heb ik even een uurtje op bed gelegen. Het uurtje vloog voorbij en we gingen weer trainen. De training ging bij iedereen wat minder dan normaal, hoe dat kan, geen idee. Maar we gaan morgen met vertrouwen de wedstrijd in en we zullen laten zien dat we er staan! Na de training gingen we eten en daarna gingen we naar de wedstrijd Frankrijk – Turkije (0-2) kijken. Was een saaie wedstrijd eigenlijk. Het was geen echte wedstrijd alleen maar lange ballen. Eenmaal terug in het hotel gingen we leuke activiteiten verzinnen voor ALS we een doelpunt maken. En toen was de dag alweer voorbij.

Dag 5: Wedstrijd Polen – Nederland

Vandaag komt de eerste wedstrijd voor het NDE in Denemarken. Een spannende dag, want wat zou de uitslag vanavond worden? Maar zoals gewoonlijk begonnen we vanochtend met een ontbijt. Na het ontbijt had ik een uurtje rust, omdat de keepers/verdedigers een wedstrijdbespreking hadden. Na dat uurtje kregen de middenvelders een wedstrijdbespreking. Daar werd alle dingen verteld die alle middenvelders uit moesten voeren. Na de wedstrijdbespreking kreeg ik weer een uurtje rust, want toen kregen de aanvallers een bespreking. Toen alle linies waren besproken gingen we lunchen. Na de lunch moesten we even een uurtje rusten op kamers. Na de rust moest iedereen naar de zaal om een algemene wedstrijdbespreking te volgen en als er onduidelijkheden waren konden we die stellen. Verder werd daar ook even paar foto's laten zien hoe slecht het veld was waar we moesten spelen. Toen alles duidelijk was, gingen we aan een lichte maaltijd beginnen. Toen iedereen was uitgegeten gingen we naar het 'stadion'. Eenmaal daar aangekomen ben ik de 2de helft van Duitsland - Groot Brittannië gaan bekijken (die ook bij ons in de poule zitten). Was een rommelige wedstrijd waar beide teams makkelijk de bal bij elkaar inleverden. De wedstrijd eindigde daar 0-1. Toen ik ging snel omkleden en toen waren wij aan de beurt. Ik begon op de bank en mocht nog ong. 15 min meedoen en gaf nog een mooie assist op Gert-Jan. We wonnen die wedstrijd met 10-1!!! Dus na de wedstrijd was het groot feest en bleven lang op het veld, maar we moeten goed opletten, want we moeten nog paar wedstrijden te gaan!!! Toen we klaar en omgekleed waren, gingen we de bus in en kreeg iedereen een biertje, maar ik bleef bij een cola. Bij aankomst bij het hotel kregen we nog sandwiches en ik ging slapen.

Dag 4: Trainen en naar de stad

Vanochtend zoals gewoonlijk er vroeg uit. Maar na het ontbijt gingen we dit keer niet met de bus naar het trainingsveld, maar hardlopend. Na de training ging ik weer lunchen in het hotel. Toen ik vol zat moest ik even rusten. Eenmaal toen ik uitgerust was ging ik de stad in met Arnoud, Krijn, Joey en Keith. Daar hebben we even rond gelopen. We hadden afgesproken om 6 uur weer bij de bushalte te staan om terug te gaan naar het hotel. In het hotel gingen we avondeten en daarna kwam weer een activiteitenavond aan waar we gingen blaasvoetballen en het 'touw om de pols' truc. Daarna mocht iedereen iets voor zich zelf doen. Ik heb even gebiljart en even gekeken of de beamer hier goed werkt.

Dag 3: Trainen & Ek opening

Vandaag ben ik om 8:10 uur opgestaan. Even snel omkleden en naar beneden om te eten. Na het eten zijn we naar het trainingsveld gegaan, waar ik lekker heb getraind. Eenmaal terug in het hotel ging ik snel even douchen en aan de middagmaaltijd beginnen. Na het eten hadden we even een korte gesprek met de groep gehad. Toen het gesprek was afgelopen ging iedereen naar z’n kamers om te rusten. Om 16:30 uur gingen we de bus in onderweg naar de opening van het EK 2011 en daarna een wedstrijd van België – Denemarken.